مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا: معرفی آتش‌نشانان شهید به‌عنوان «شهید خدمت» را پیگیری می‌کنیم + فیلم گام شورای عالی استان‌ها برای ثبت قانونی آتش‌نشانان جان‌باخته به‌عنوان «شهید» با دستور رهبر طالبان، اینترنت فیبر نوری در کابل قطع شد پزشکیان: ملت ایران در جنگ ۱۲روزه، همدلی و اقتدار خود را ثابت کرد اعلام ترکیب جدید اعضای کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک در سال پنجم شورای ششم اعلام ترکیب جدید اعضای کمیسیون بانوان و خانواده در سال پنجم شورای ششم بازسازی معراج شهدا مشهد، در نقطه پایانی | فعالیت فرهنگ‌سرای عروج در معراج شهدا ترمیم تروما‌های یک آتش‌نشان | گزارشی از ضرورت ارائه خدمات روان‌شناسی به کارکنان یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا برای تپش‌های زندگی | گزارشی به مناسبت روز جهانی سلامت قلب و راهکار‌های مراقبت از آن آتش‌نشانان نماد واقعی فداکاری، مسئولیت‌پذیری و ازخودگذشتگی‌ هستند نماینده مجلس: فعالیت هسته‌ای کشور بهتر از گذشته تداوم خواهد یافت شهردار مشهد مقدس خبر داد: رضایت ۸۵ درصدی از وضعیت امنیتی و ۶۶ درصدی از وضعیت ترافیکی در مشهد افزایش ۱۵ درصدی خدمت رسانی پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد نسبت به سال ۱۴۰۳ دو رویداد ویژه نمایشگاهی در مشهد از فردا (۸ مهرماه ۱۴۰۴) برگزار می‌شود + جزئیات جزئیات جدید از حادثه شهادت آتش‌نشان فداکار «رضا فخریان»، در مشهد دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت: رشد جمعیت ایران تا ۱۴۱۵ متوقف می‌شود | خط پایان ۱۰۰ میلیونی همراهی تهران برای تأمین واگن‌های مشهد | قطار‌های جدید در راه مترو مشهد گلایه مردم از روند کند سامان دهی قبور شهدای گمنام بوستان ملت مشهد فرمانده کل ارتش: دشمن را زیر نظر داریم و با هر کار اشتباه او به شدت برخورد خواهیم کرد مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد مطرح کرد: تشکیل پرونده برای ۱۷۰ ساختمان دارای نقص ایمنی در وزارت کشور| قانون «شهید خدمت» برای آتش‌نشانان در انتظار تصویب مجلس است+ فیلم
سرخط خبرها

شهروندان از شلوغی ثبت‌ احوال مشهد گلایه دارند | ثبت شلوغی در ثبت احوال

  • کد خبر: ۸۰۸۷۱
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
شهروندان از شلوغی ثبت‌ احوال مشهد گلایه دارند | ثبت شلوغی در ثبت احوال
وضعیت شهر هر رنگی داشته باشد و اوضاع کرونایی باشد یا غیر از آن، ادارات همیشه ارباب رجوع خود را دارند؛ زیرا فرایند تکمیل مدارک و اسناد هرگز تمامی ندارد. یکی از همین ادارات همیشه شلوغ و همواره پر از متقاضی، ثبت احوال است.

تکتم جاوید | شهرآرانیوز؛ وضعیت شهر هر رنگی داشته باشد و اوضاع کرونایی باشد یا غیر از آن، ادارات همیشه ارباب رجوع خود را دارند؛ زیرا فرایند تکمیل مدارک و اسناد هرگز تمامی ندارد. یکی از همین ادارات همیشه شلوغ و همواره پر از متقاضی، ثبت احوال است که گذر خیلی از ما به آن افتاده، اما در چند روز اخیر، گلایه‌هایی از سوی شهروندان در اعتراض به وضعیت شلوغی آن و احتمال سرایت ویروس کرونا در چنین شرایطی به شهرآرانیوز رسیده است که با ذکر آن ها، پاسخ مسئول روابط عمومی ثبت احوال استان را در این باره جویا شدیم و به گزارش افزودیم.

۵۰ نفر زیر یک سقف

از شیوه نگارش پیامش پیداست چقدر شاکی شده. سعید به محض اتمام کار و خروج از اداره ثبت احوال با ارسال یک عکس برایمان نوشته: امروز برای رفع یک مشکل در صدور شناسنامه ام به اداره کل ثبت احوال که واقع در بولوار خیام است، مراجعه کردم. در تصویر مشخص است؛ شاید به راحتی ۵۰ نفر در یک صف داخل همان سالن اصلی منتظر بودند.

وی ادامه داده است: همه درخواست‌ها به یک اتاق ختم می‌شود و رسیدگی در آن یک اتاق هم معطلی زیادی دارد. همین باعث شده یک صف طولانی تشکیل بشود که مغایر با پروتکل هاست. اگر یک نفر آنجا به کرونا مبتلا یا ناقل بوده، به طور حتم به راحتی می‌توانسته دیگران را مبتلا کند.‌ای کاش مسئولان اداره برای افزایش تعداد اتاق‌ها و رسیدگی به این وضعیت فکری کنند.

مخاطب دیگری نیز در پیامک خود به شلوغی اداره ثبت احوال اذعان کرده و نوشته است: صف پاسخ گویی معاون فناوری اطلاعات اداره ثبت احوال مرکزی مشهد در ساعات ابتدایی روز که بقیه اداره خلوت است، ازدحام زیادی دارد، آن هم در شرایط قرمز کرونایی و وضعیت بحرانی شهر. شهروندان کنار هم منتظرند و اغلب فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند. به این ترتیب انجام یک کار ضروری اداری به قیمت آسیب به سلامتی تمام می‌شود.

در زمان اوج مراجعه، شلوغی داریم

این پیام‌ها و دیگر گله‌های شهروندان، دلیلی می‌شود برای اینکه به سراغ نریمان مرادی برویم که مسئول روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان است. وی البته پیش از هرچیز به مسئله رعایت پروتکل‌ها همچون تغییر ساعت کاری کارمندان و کاهش ساعات حضور نیرو‌ها به یک سوم در هفته اشاره می‌کند، اما همین عامل را یکی از دلایل شلوغی و ازدحام هم می‌داند: از سویی ملزم به رعایت پروتکل‌های اداری هستیم و از سوی دیگر هربخش ارباب رجوع دارد و این باعث معطلی شهروندان خواهدشد.

وی در عین حال، دلیل دیگر این انتظار را ایام خاص و زمان شلوغی حضور مراجعان می‌داند: برخی ایام خاص در سال همچون هنگام ثبت نام مدارس تعداد مراجعان بیشتر است؛ مثلا تعدا د ارباب رجوع برای عکس دارکردن شناسنامه افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع نیز به شلوغی روز‌های عادی دامن خواهدزد.

بیشتر خدمات را به دفاتر پیشخوان ارجاع داده ایم

مسئول روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان ادامه می‌دهد: برای کاهش میزان حضور شهروندان به ادارات، بخش زیادی از کار‌ها را به دفاتر پیشخوان شهر واگذار کرده ایم که هم اکنون بخش بزرگی از متقاضیان به آنجا مراجعه می‌کنند. درخواست آنان به صورت الکترونیک به ثبت احوال ارجاع داده شده است و مدارک هویتی از طریق پست به دستشان می‌رسد. تنها بخش کوچکی از مشکلات باید با حضور افراد در ادارات حل شود.

به گفته مرادی، اداره کل واقع در خیام، اداره مرکزی مشهد است و درنتیجه مراجعان بیشتری دارد: هم اکنون سه منطقه در مشهد داریم، اما هنوز تعداد مراجعان اداره کل زیاد است. با قراردادن سیستم نوبت دهی و تمرکز خدمات به میز خدمت که همان دو اتاق مورد نظر مخاطبان و محل ارائه خدمات تخصصی است، خدمت رسانی را متمرکز کرده ایم که همه اتاق‌ها شلوغ نباشند. از طرف دیگر شهروندان به پیشخوان ارجاع داده می‌شوند تا سرعت خدمات افزایش پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->